T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı

Halk Eğitim Merkezi Kursiyerlerine Bilinçli Gıda Tüketicisi Eğitimi

Yayın Tarihi : 19.04.2018

Manisa İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Gıda ve Yem Şubesi,  toplumun farklı kesimlerine ulaşabilmek ve güvenilir gıda konusunda bilinçli tüketici kitlesi oluşturmak amacıyla Yunusemre Halk Eğitim Merkezinde eğitim alan kursiyerlere "Bilinçli Gıda Tüketicisi Eğitimi" verdi.

12-13 Nisan 2018 tarihlerinde tarihinde gerçekleşen eğitim, İl Müdürlüğü Gıda ve Yem Şubesinde görevli Ziraat Mühendisi İmran Arslan ve Gıda Mühendisi Serap Doğan Cin tarafından gerçekleştirildi.

Kursiyerlere gıda hijyeninin önemi anlatılarak, gıda hijyeninin gıdalarda bulunan zararlı mikroorganizmalar başta olmak üzere fiziksel, biyolojik ve kimyasal risklerden kaynaklanan etkilerin önlenmesiyle insan sağlığının korunmasına, gıdaların bozulmalarının önlenmesi yoluyla gıda kayıplarının azaltılmasına hizmet ettiği aktarıldı. Sağlıklı yaşamın temeli sağlıklı beslenmedir. Sağlıklı beslenmenin en önemli kuralı da sağlıklı ve güvenli gıda tüketilmesidir denildi.

Toplam 71 kursiyerin katılımıyla düzenlenen eğitimde, her tüketicinin bir denetçi olduğuna vurgu yapılarak, tüketilecek gıdaların öncelikle fiziksel kontrol ve denetimden geçirilmesi gerektiği, bu anlamda ambalaj üzerindeki son tüketim tarihi ve üretim izinlerinin kontrolü yanında, ambalajda yırtılma veya delinme olup olmadığına da dikkat edilmesi, tüketimden hemen önce açılan ürünün renk ve kokusunda anormal bir durum olup olmadığına bakılması gerektiği dile getirildi.

Ülkemizde üretilen ve satışa sunulan gıda maddelerinin güvenilirliğine yönelik denetimlerin İl bazında hazırlanan denetim programları ile Bakanlıkça ürün ve riskler bazında hazırlanan Yıllık Denetim Programları çerçevesinde yürütülmekte olduğu ifade edilerek, İl Müdürlüğü'nün gıda güvenilirliğinin sağlanmasına yönelik olarak piyasa kontrollerini etkin bir şekilde sürdürdüğüne dikkat çekildi. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın güvenilir gıda konusunda gelen talepleri karşılamak için tüm Türkiye'de 174 Alo Gıda Hattını hizmete geçirdiği, vatandaşların bu uygulama ile gıdaya ilişkin her türlü şikâyeti, Türkiye'nin her yerinden 174'ü çevirerek çağrı merkezlerine bildirebildikleri aktarıldı.

Eğitim, "5996 Sayılı Kanun", "İşletme, İşletmeci, Kontrol Görevlisi Kimdir", "Zorunlu Etiket Bilgileri", "Güvenilir Gıda Nedir", "Gıda Zehirlenmesi Nedir", Gıda da Bulunan Riskler", "Personel Hijyeni", "İşletme Hijyeni" ve "174 Alo Gıda Hattı" konularında verdiği sunumlar ile devam etti. Gerçekleştirilen sunumlarda ilginin oldukça yüksek olduğu gözlemlenirken, eğitimde kursiyerler tarafından merak edilen sorular da cevaplandırıldı. Toplumun her kesiminin bilinçlendirilmesi amacıyla bu gibi eğitimlerin önümüzdeki süreçte de devam edeceği ifade edildi.